Subject: SV: [BIBLIST] Videoreklam för böcker
From: [log in to unmask]
Date:Mon, 6 Oct 2008 15:14:54 +0200

Saxar från www.bokvideo.se/about: [Vem som helst kan fritt publicera filmerna på sina sajter...]

Halmstad stadsbibliotek använder redan Bokvideo.se i sin katalog. Se exempelvis: http://wosehk.kultur.halmstad.se/opac/show_holdings.aspx?bokid=242614&wichpage=1&NumberOfHits=4&Paging=True&RadioDisplayResult=1&host_nr= - John Ajvides presentation av Människohamn.

Det jag själv gillar bäst med tjänsten är att det är så pass bra kvalitet på själva filmerna. Om jag jämför presentationen av Bob Hanssons "Gunnar" så är Bokvideos mer genomarbetad än vad jag hittar på ex. Youtube. Ur min synvinkel är filmerna klart lässtimulerande.

Vänligen/Viktor Sarge

Viktor Sarge
Utvecklingsledare - Digitala biblioteksmiljöer

Box 538, 301 80 HALMSTAD | Besöksadress: Kristian IV:s väg 1
Tel direkt:035-17 98 73 | Mobil: 076-134 44 25
E-post: [log in to unmask]