Subject: Re: BIBLIST Digest - 26 Oct 2008 to 27 Oct 2008 (#2008-47)
From: Jens Bäckbom <[log in to unmask]>
Date:Tue, 28 Oct 2008 09:06:12 +0100

Med anledning av Anna Troys inlägg om Shelfari igår: Jag heter Jens
Bäckbom och driver tillsammans med två goda vänner sajten Bok.nu
(http://www.bok.nu/). På vår sajt kan man som medlem sätta betyg på
böcker och få skräddarsydda boktips tillbaka, baserade på ens egen
boksmak. Bäst av allt är att medlemskap är helt gratis, så surfa gärna
in och titta på den!

Förutom att få boktips på vår sajt kan man på Bok.nu även lägga in
böcker i listor såsom "Jag läser just nu", "Jag tänker läsa" och "Mina
favoriter", samt hitta andra medlemmar med liknande boksmak. En annan
spännande funktion är vår bloggsökmotor, som matchar blogginlägg på
Sveriges största bokbloggar med böcker i vår databas - på detta vis
kan man se vilka böcker som just nu är "snackisar" i bloggosfären. Vi
har i en nära framtid massor med spännande saker på gång för bloggare
och andra boksajter.

Varmt välkomna in och testa vår tjänst! Addressen är alltså:

http://www.bok.nu/

Vänliga hälsningar,

Jens Bäckbom
Bok.nu