Subject: Intressant strid i Norge om analyser, strategier eoch resurser
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 22 May 2008 13:49:10 +0200

I Norge pågår en intressant dragkamp mellan Nasjonalbiblioteket,
som bekant vill digitalisera "allt" och ABM-utvikling som vill satsa
på licenser och tjänster för folkbiblioteken.

http://www.norskbibliotekforening.no/article.php?id=1834&p=

Jag håller på Nasjonalbiblioteket, vilket tydligen få gör i Norge
även om jag kan tycka att man kanske kan nöja sig med att
digitalisera det viktigaste först.

Jan

biblioteks hållning

that of Göteborgs universitetsbibliotek