Subject: Re: Bibliotek bara på nätet
From: Jan Szczepanski <[log in to unmask]>
Date:Thu, 22 Nov 2007 14:46:33 +0100

Grattis! Väldigt snygg. Enkel och tydlig.
Aktuellt och fräscht referensmaterial.
Säkerligen av stort värde som hjälpmedel.

Jan

Klippt ur Biblioteksbloggen:

Referensbiblioteket.se <http://www.referensbiblioteket.se/>, som
lanserades hösten 2005, omarbetades
 under våren 2007 till en databas. Nu kan man fritextsöka och det
finns även möjlighet till trunkering, frassökning och ämnesordssökning.
Det går också att avgränsa sökningen om man bara vill få träff på
svenska referensresurser. Referensbiblioteket.se drivs av
Informations- och lånecentralerna <http://www.lisinfo.se/> i Malmö,
Stockholm och Umeå
och är i första hand tänkt som ett hjälpmedel i informations- och
referensarbetet för folk- och gymnasiebibliotek.