Subject: Re: Tips på fantasy/SFbok med datortem a?
From: Gustav Almström <[log in to unmask]>
Date:Mon, 19 Nov 2007 12:57:02 +0100

Uj... det är ett väldigt vitt område.. Är det endast svenska författare som önskas? Annars
finns ju alltid William Gibson, mannen som myntade begreppet "cyberspace". Arthur C. Clarke
skrev '2001', där har ju en dator i högsta grad huvudrollen. Isaac Asimovs 'Jag, Robot' är
visserligen från 50-talet, men fortfarande väldigt läsvärd. Orson Scott Cards serie om
pojken Ender är också att rekommendera.