Subject: Ang: [BIBLIST] LitteraLund
From: Anette Mjoberg <[log in to unmask]>
Date:Mon, 3 Jul 2006 14:37:47 +0200

Hej Susanne . Här kommer mina önskemål angående Litteralund.Först och främst vill jag meddela att jag har ledningsgruppkl.13-15 på torsdagsem. På torsdag fm. önskar jag vara med kl10.00-12.00. invign. m.m därefter ledningsgrupp.På fredagen 8 kl.13.00-15.30 dvs Ulf Stark och Kate Cann.Häls.Anette

Anette Mjöberg
Bibliotekschef
Bromölla bibliotek
0456-822190,fax 0456-822263

Välkomna till Lund i september! Då kommer ett utökat LitteraLund tillbaka
den 4-9 september!

Torsdagen och fredagen den 7 och 8 september är helt ägnade åt  seminarier
för vuxna om litteratur för barn och unga.
Plats blir Grand Hotel vid Bantorget mitt i Lund.

På torsdagen står faktaboken och bilden i barnboken i fokus. På fredagen
kommer det att handla om skrivande på olika sätt. Båda dagarna bjuder på
spännande möten med mycket kända författare, illustratörer, kritiker och
pedagoger. Här ska finnas något för alla, för den som är engagerad för små
barn, för skolbarn eller för unga på något sätt!

Foldrar med dessa dagars program har nu skickats ut åt olika håll.  Kanske
har ni sett, kanske inte?!
Hela programmet finns annars också att läsa på festivalens hemsida:
<http://www.litteralund.se/> www.litteralund.se.
Där går det också mycket bra att anmäla sig till  dagarna eller någon del av
dem.
Priserna är mycket låga för att ge många möjlighet att delta. Extra billigt
blir det för den som anmäler sig före den 1 juli.

Undrar ni något, så ring gärna!
Vänliga hälsningar
Barbro Gülich, Kultur Lund
Tel 35 62 27

Festivalen har liksom i fjol tre delar:
1.      Skolverksamhet med författarbesök/workshops för klasser (4-8 sept)
2.      Vuxenseminarier (7-8 sept)