Bokfråga

Elisabet Staaf <[log in to unmask]>

Tue, 21 Mar 2006 18:21:29 +0100

text/plain

Följande fråga har kommit till Fråga biblioteket. Är det någon på
Biblist som känner igen detta och kan hjälpa oss med svaret?

Jag läser nu "Mor gifter sig" av Moa Martinsson. Nyss läste jag om när
hon blir anklagad av sin lärarinna att ha förstört sin sticka genom att
göra hack i den. Hon vet inte hur de kommit dit men det visar sig så
småningom vara hennes styvfar som gjort dem. Jag känner så väl igen
detta från en annan bok men där det är lite annorlunda berättat. Jag kan
dock inte komma på vilken bok det skulle kunna vara. Är det jag som
blandar ihop det och har läst "Mor gifter sig" förut eller är det så att
två författare skrivit om samma händelse? Jag är jättetacksam för svar,
jag har gått och grunnat på det här ett tag nu och blir så himla
nyfiken...

Vänliga hälsningar

Elisabet Staaf
Fjärrlån