Re: Harold Pinter: Voices

Thomas Lindstrom <[log in to unmask]>

Thu, 13 Oct 2005 16:51:59 +0200

text/plain

Göteborgs universitetsbibliotek har i sina samlingar svenska texthäften som
använts vid föreställningar på Göteborgs stadsteater. De lånas naturligtvis
inte ut, men jag har just lagt in dem i LIBRIS för att dokumentera denna
översättargärning (bl a Carl Ollof Lång).

Thomas Lindström, GUB.

>Harold Pinters verk har inte publicerats i bokform på svenska. Men
>hans senaste radiopjäs Voices, som sändes i BBC Radio 3 nu i måndags
>(10 oktober), kan avlyssnas på Nätet.
>
>Biblioteksbilagan
><http://biblioteksbilagan.inetmedia.info/>
> INETMEDIAs blogg om bibliotek, arkiv & böcker
>

>Nikos Markovits,
>IT-kompetens / INETMEDIA
>Prenumerera på INETMEDIAs nyhetsbrev - det är gratis
>http://www.inetmedia.nu/prenumerera.shtml

Thomas Lindström
huvudfunktionsansvarig för katalogisering inom GUB
Centralbiblioteket
Göteborgs universitetsbibliotek

Box 222
405 30 GÖTEBORG Tel 031/773 51 83