Subject: SV: [BIBLIST] Ang: [BIBLIST] Sv: [BIBLIST] Ang. [BIBL IST] kvällstidn ingar?
From: Somi Jozsef <[log in to unmask]>
Date:Tue, 18 Oct 2005 09:43:31 +0200

Tack, Jimmy!
Ifrågavarande debatt (?) har ett i mitt tycke ett snävt fokus. Boendes i
provinsen, arbetandes på ett hyggligt stort bibliotek med både dessa
förkättrade kvällstidningar och en uppsjö svenska morgontidningar har jag en
liten radanmärkning. Många besökare, företrädesvis män, läser gärna
kvällstidningarna. Riksupplagorna av DN o. SvD, vilka vi landsortsbor har
att läsa, presläggs så tidigt att t ex sena sportnyheter inte kommer med i
riksupplagorna utan får läsas två dagar senare. Men det är väl inget som
berör oss bibliotekarier ...
Jozsef J Somi
Lunds stadsbibliotek