Subject: Femton bibliotek
From: "Jan Szczepanski. Goteborgs Univ Bibl" <[log in to unmask]>
Date:Fri, 21 Oct 2005 12:44:07 +0200

Hej,

Enligt Libris finns Proceedings of the Society of Antiquaries of Scotland
vid femton bibliotek,  nio svenska varav två i Uppsala och två i Göteborg,
samt vid fyra norska, ett danskt och ett finskt bibliotek.

Det är en gammal fin publikation som började utges på 1850-talet.

Jag undrar om det inte skulle underlätta livet för många om man i
dessa tider med internet, Google och andra moderna påfund tog tillfället
i akt och även hänvisade till den elektroniska utgåvan 1851-1999 som
finns fritt tillgänglig på nätet? Förvånansvärt många tidskrifter finns numera
fritt på nätet och jag undrar om inte detta kunde vara av ett visst intresse
för våra låntagare. Det verkar rätt praktiskt ungefär som JSTOR eller
ScienceDirect.
http://ads.ahds.ac.uk/catalogue/library/psas/

Jan

Jan Szczepanski