Subject: SV: [BIBLIST] kvällstidningar?
From: "Granberg, Kim" <[log in to unmask]>
Date:Tue, 18 Oct 2005 08:46:29 +0200

Hej,
vet inte hur det ser ut för landet i övrigt landet, men
för Stockholms län tycks det vara en minoritet av kommunerna
som håller kvällstidningarna (enl. TT-magasinet är det
endast 10 länets 26 kommuner har registrerat Aftonbladet/
Expressen).
På min arbetsplats, huvudbiblioteket i Huddinge har vi inte,
under de 20 år jag kan överblicka, haft kvällstidningarna.
Anledningen är enklel, vi har aldrig upplevt någon efterfrågan.
Däremot måste vi dessvärre ofta berätta om medier som vi fått
välja bort p.g.a ett magert medieanslag.
Om vi under sådana ekonomiska förhållanden ändå skulle hålla kvälltidningarna skulle våra användare, med all rätt, uppröras
över hur vi hanterar skattemedel och ifrågasätta våra
prioriteringar.

Kim G

Kim Granberg
1:e bibliotekarie