Subject: [BIBLIST] RE: [BIBLIST] T årar som blir pärlor/bokfråga
From: Ström, Nina <[log in to unmask]>
Date:Wed, 20 Oct 2004 16:37:17 +0200

Det är Fredrika Runeberg som har skrivit! (Nationalskaldens hustru) Det är inledningsnovellen (ramberättelsen) till Teckningar och drömmar. De kvinnohistorier som sedan följer kan verkligen vara värda en och annan tår ;-), men åtminstone är ju den lidande kvinnan och hennes "frivilliga" uppoffring vacker som en pärla...

vänligen,
Nina Ström
projektledare Fråga biblioteket
www.fragabiblioteket.se