Subject: Dokumentation
From: Karin Süld <[log in to unmask]>
Date:Tue, 12 Oct 2004 09:41:51 +0200

Vi (biblioteket) är här på Högskolan i Borås är på gång att utveckla en databas för att dokumentera och tillgängliggöra examensarbeten på magister- och kandidatnivå från designutbildningarna på institutionen Textilhögskolan. Det gäller arbeten av studenter på Textildesign-, Modedesign- och Textilvetenskap- (Handvävnings-)programmen.

Databasen kommer att bli tillgänglig via internet, den kommer att innehålla studenternas rapporter i fulltext och fotografier av de arbeten (produkten, verket) som är huvuddelen av examensarbetena vid dessa utbildningar.

Jag skulle vilja skaffa mig en översikt över hur man vid andra lärosäten med designutbildningar dokumenterar och tillgängliggör studentarbeten som består av mer än / annat än text, och naturligtvis, om det pågår något liknande av typen bilddatabas som vi jobbar med nu!

Maila svaren direkt till mig så kan jag göra en sammanfattning till listan!

mvh Karin Süld

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Karin Süld
Bibliotekarie
Högskolan i Borås / Institutionen Textilhögskolan

Librarian
University College of Borås / School of Textiles

Högskolan i Borås / University College of Borås
Biblioteket / The Library
SE-501 90 BORÅS
SWEDEN

phone +46 (0)33-16 40 39 / 4147