Subject: Ang: [BIBLIST]Afrikadagar för bibliotekar ier 11-12 oktober 2004 - några platser kvar!
From: Gunnel Ekelund <[log in to unmask]>
Date:Fri, 8 Oct 2004 15:23:11 +0300

Hej
Och tack för informationen om seminariet. Skulle vara mycket intresserad men har tyvärr inte tillfälle  den här gången, men tar gärna emot information om något liknande ordnas igen.
Jag har varit på en resa 2001 med Finlands svenska biblioteksförening till Sydafrika för att utvärdera ett projekt.
Årsskiftet 2005-06 går jag i pension från mitt jobb som bibliotekarie här vid Mariehamns stadsbibliotek och skulle efter det ha tid att ägna mej åt biblioteksfrågor i Afrika och kanske kunna hjälpa till på något sätt .
Hälsn
Gunnel ekelund

Välkomna till Nordiska Afrikainstutitet i oktober!

Vi har några platser kvar till vårt tvådagars seminarium "Accessing
Information on Africa * Africa Days for Librarians", 11-12 oktober 2004
Uppsala. Deltagarantalet är begränsat och sista anmälningsdag är 7 oktober.

Seminariet är tänkt för bibliotekarier från de nordiska länderna som möter
studenter och forskare med inriktning på det moderna Afrika. Programmet är
fyllt med introduktioner till aktuella forskningsteman med fokus på det
moderna Afrika, vägledning och presentationer till tryckta och elektroniska
källor och informationssökning mm. Språk: huvudsakligen engelska. Kostnad
500 kr (Två luncher, kaffe, kvällsarrangemang ingår). Kontaktperson: Åsa
Lund Moberg [log in to unmask]

Program och anmälan på vår hemsida:
<http://www.nai.uu.se/sem/conf/libraryconf/infoeng.html>http://www.nai.uu.se/sem/conf/libraryconf/infoeng.html

En del av programmet bygger på publikationen "Att studera Afrika: vägar
till källorna" som också delas ut till kursdeltagarna. Om du är nyfiken så
ligger den i pdf-format på vår hemsida:
http://www.nai.uu.se/bibl/stud_afr_sve.html
Del ett i boken kommer att finnas i en engelsk version på vår hemsida efter
årsskiftet.

Välkomna!

Åsa Lund Moberg / Librarian
The Nordic Africa Institute