Subject: Re: SV: [BIBLIST] Verkligen inget utbyte?
From: Birgitta RUTBERG <[log in to unmask]>
Date:Mon, 4 Oct 2004 16:46:58 +0200

Hej
Jag känner mig träffad eftersom jag är bibliotekarie på Europaskolan i
Luxemburg. Det är ett bibliotek med förnärvarande 11 olika språk. Min
uppgift är att samordna skolbiblioteket till ett bibliotek där eleverna på
primärstadiet (4-12 år) har tillgång till böcker inom sitt eget modersmål
men även till andra språk. Ett utbyte av idéer vore intressant för min del
men biblioteket skiljer sig en hel del från de svenska skol- och
folkbiblioteken fastän jag försöker sätta en svensk biblioteksprägel på mitt
arbete.
Vänliga hälsningar
Birgitta Rutberg