Subject: Ang: [BIBLIST] Dikt av Sonnevi
From: Hervor Svenonius <[log in to unmask]>
Date:Thu, 30 Sep 2004 15:02:39 +0200

Det var inte den som stod i DN häromdagen - fast jag hittar den inte på dn.se, så jag minns kanske fel...

Hervor Svenonius
Biblioteket Älvkullen
Sundsta-Älvkullegymnasiet
651 84 Karlstad
Tel. 054/296772

Hoppas att någon kan hjälpa mig med källan till följande dikt av Sonnevi.

Enligt låntagaren går den så här:

Det finns ingen annan väg till människor

än att gå in i

öppna sig mot

allas liv

allas självständiga liv

sådana de är

i sin hårdhet, i sitt betryck.

Något annat sätt finns inte.

Bara där kan vi börja. Bara där finns en början till en oändlig mjukhet. Bara där finns ett ansikte.

/ Carin

Carin Carlsson

Uppsala kommun, UVB/kultur

753 75 Uppsala