Subject: Re: [BIBLIST] Kulturnät Sverige?
From: Lars Aronsson <[log in to unmask]>
Date:Fri, 1 Oct 2004 06:39:16 +0200

Miguel Benito skrev:
> Tittar man på rankingslistan från Alexa hamnar
> Immigrant-institutets webbportal på 39.773:e plats i världen,
> medan Kulturnät hamnar på 199.973:e plats.

Visst är det tråkigt med de svårigheter som möter både Kulturnät
Sverige och Immigrant-institutet, men jag tror inte vi kommer
någonvart genom att starta inbördeskrig inom kultur-web-sektorn. Vi
kanske kunde samarbeta och hjälpa varandra i stället?

Alexa ger lysator.liu.se (där bland annat Projekt Runeberg finns)
plats 5.284 och min andra sajt susning.nu får plats 18.647.  Båda
dessa sajter har många länkar till Immigrant-institutets webbsajt.
Ingen av sajterna har någon budget att tala om.

Projekt Runeberg samlar in pengar till ny hårddisk på
http://www.lysator.liu.se/runeberg/

Lars Aronsson, [log in to unmask]
--
  Projekt Runeberg - fri nordisk litteratur - http://runeberg.org/