Re: [BIBLIST] Kulturnät Sverige?

Miguel Benito <[log in to unmask]>

Mon, 4 Oct 2004 14:54:29 +0200

text/plain

Jag håller med Lars Aronsson att samarbete behövs.

Jag tror dock att om han hade läst mitt inlägg med viss distans så hade han förstått att det inte handlade om att kriga med Kulturnät, som är ett utmärkt instrument för att hitta kulturlänkar i Sverige, utan med Kulturdepartementet och Kulturrådets byråkrater, men också att mitt brev var adresserat till en intern diskussion inom bibliotek.

När någon biblistare skriver "Åter till frågan" efter mitt inlägg, så lyckas hon med konststycket att tysta ner en fortsatt diskussion, Lars undantagen. Det är denna brist i yttrandefriheten som jag på olika sätt försökt uppmärksamma utan att uppenbarligen lyckas.

Som sagt, vi måste kunna diskutera arbetsvillkoren för olika institutioner, och försöka komma med konstruktiva förslag hur man kan stödja de svaga utan att själva behöva förlora något på det. Det krävs större engagemang för att vara solidarisk med dom där nere än med dom där uppe.

Välkomna åter till frågorna.

Miguel Benito
Högskolan i Borås
501 90 Borås, Suecia