Subject: Re: ej fjärrlån
From: Tove Kjellander <[log in to unmask]>
Date:Fri, 3 Oct 2003 10:07:32 +0200

Jag har svarat till Marianne redan, men kanske bäst att svara till hela listan.

I Örebro märker vi all kurslitteratur, i Libris, med "Ej fjärrlån" (fält 852 i)
och detta fungerar bra.
Ett hästjobb att lägga in det på all kurslitteratur, men nu är det gjort, och
det fungerar bra.
Hälsn Tove K./Örebro UB

Kijlstra-Alfrey Joyce wrote:

> Tack Marianne  på Kd för att du uppmärksamma problemet!
> Vill med detta haka på Mariannes vädjan och meddela att även till
> Mitthögskolans bibliotek kommer väldigt många beställningar på vad som hos
> oss är kurslitteratur.
> Därför vill jag göra alla som hanterar fjärrlån uppmärksamma på att när Mhh,
> Mhs samt Mhö har signum med tillägg av  KURS är det inte lönt att skicka
> beställningen till oss.
>
> Hälsningar
> Joyce Kijlstra
> Fjärrlån Mhs
>
> =================
> [...]

Tove Kjellander
Bibliotekarie/Librarian
Kungliga Biblioteket/Royal Library
Enheten för bibliografisk utveckling och samordning (BUS)
Adress: Box 5039
SE-102 41 Stockholm
mail: [log in to unmask]
Snail-mail: