Subject: IT-strategi för folkbibliotek
From: Hellman Birgitta <[log in to unmask]>
Date:Tue, 16 Sep 2003 13:05:19 +0200

Ett kommunbibliotek i Östergötlands län har fått i uppdrag av sin nämnd att
arbeta fram en övergripande IT-strategi för biblioteket. Länsbibliotek
Östergötland, som jag företräder, kommer att hjälpa biblioteket att
formulera en sådan IT-strategi. Nu till min fråga:

Känner du/ni till om det någonstans finns någon slags skriftlig IT-strategi
för ett mellanstort folkbibliotek (20 000 - 40 000 inv)?
Eller på ett större bibliotek också för den delen?
Har Ditt bibliotek en sådan IT-strategi?
Eller finns det kanske en handlingsplan vad gäller IT, webb och internet på
bibliotek?
Det sistnämnda är också intressant!

Tacksam för svar till min egen e-postadress!

Vänliga hälsningar
Birgitta Hellman

Besök Länsbibliotek Östergötlands hemsida
www.lio.se/lansbibliotek

Birgitta Hellman
Länsbibliotek Östergötland
581 91 Linköping