Subject: Re: [BIBLIST] Katalogiseringssystem för pc för privat bruk?
From: Erik Holst <[log in to unmask]>
Date:Mon, 15 Sep 2003 09:56:15 +0200

Den här frågan var faktiskt uppe till diskussion på Biblist redan i slutet
av februari,
http://segate.sunet.se/cgi-bin/wa?S2=biblist&L=BIBLIST&q=katalogiseringsprogram&s=&f=&a=&b=
eller förkortat http://makeashorterlink.com/?B260657E5. Då skulle
programmet helst vara gratis och på svenska, och i vilket fall finns det
säkert många flera varianter. Det finns tydligen ett par gratis
bibliotekssystem, men man får väl förmoda att de fungerar sämre än dem som
man betalar för. Se t.ex. http://www.infotoday.com/it/oct02/breeding.htm.

Vänliga hälsningar,

Erik Holst