Subject: Landskommunernas Tidskrift
From: "Åhlvik, Kenneth" <[log in to unmask]>
Date:Fri, 22 Nov 2002 13:40:10 +0100

En av Svenska Kommunförbundets tidigare anställda har skickat nedanstående förfrågan till förbundets bibliotek. Eftersom vi har en komplett uppsättning av tidskriften, tänkte jag att det kanske finns något annat bibliotekt som skulle vilja komplettera sin samling? I så fall, hör av er direkt till Johannes Karlsson på e-adress: [log in to unmask]

/Kenneth Åhlvik

Hej.

Jag anställdes 1965 av Svenska Kommunförbundet och pensionerades 1992 av Kalmar läns kommunförbund. I slutet av 1990-talet hade jag  uppdrag åt SK:s kommunalrättssektion och åt sektionen för energi och säkerhet. Nu till saken.

Jag har i min ägo följande kompletta årgångar av Landskommunernas Tidskrift:
1949-1958 inbundna årsvis
1959-1965 lösa

Av utrymmesbrist måste jag avyttra dem. Kan du tänka dig någon som är intresserad att överta dem? Universitetens statsvetenskapliga institutioner har förmodligen inga egna bibliotek för så gammalt material utan använder sig av UB (motsvarande). Socialhögskolorna är ju numera integrerade i universiteten och torde väl därför inte ha något intresse. Men det finns kanske andra??

Priset är lika med fraktkostnaden.

Vänliga hälsningar

Johannes Karlsson
Granvägen 18
393 58  KALMAR
0480-26923, 070-56 56 740

Kenneth Åhlvik
1:e bibliotekarie

Informationsenheten - Biblioteket
SVENSKA KOMMUNFÖRBUNDET  *  LANDSTINGSFÖRBUNDET
Tel 08-452 77 76  *  Fax 08-641 77 98   *  [log in to unmask]  *
Besöksadress Hornsgatan 20  *  Postadress 118 82 Stockholm  *  Tel vxl 08-452 71 00
www.svekom.se  *  www.lf.se