Ang: Streckkodsetiketter

Birgitta Kopf <[log in to unmask]>

Fri, 22 Nov 2002 11:28:09 +0100

text/plain

Vi köper etiketter från 3M. De verkar kunna fixa den typ man behöver. Våra har inte slitits så det stört.

Hälsningar
Birgitta Kopf
Medicinska Fackbiblioteket
Visby Lasarett

Hej!

Jag har en förfrågan angående streckkodsetiketter. På Sophiahemmets
högskolas bibliotek har vi x-ref som bibliotekssystem och vi tillverkar
egna streckkodsetiketter som vi skriver ut på en liten värmeskrivare som
heter Smart Label Printer. Det har visat sig att dessa etiketter har mycket
kort levnadstid och det kommer att bli arbetskrävande och dyrt att förnya
dem hela tiden. Nu undrar jag om det finns något annat bibliotek som har
erfarenhet av liknande, hur har ni löst det? Finns det något bibliotek som
köper etiketter som inte "hör till" ert bibliotekssytem, utan från en annan
leverantör?

Svara gärna till följande adress: [log in to unmask]

Hälsningar
Camilla Persson

Camilla Persson
Sophiahemmets sjuksköterskehögskolas bibliotek
Box 5605
11486 Stockholm
tel. 08-406 29 07
fax. 08-10 29 09