Subject: Re: Proxyserverinloggning - problem med vissa Internetleverantörer resp browsers?
From: per egevad <[log in to unmask]>
Date:Fri, 1 Nov 2002 13:07:47 +0100

Hej
Vi har rekommenderat de som har haft problem att tillfälligt eller
permanent ta bort internetleverantörens proxyinställningar, (givetvis
att först testa). Detta då internetleverantörerna använder sig av en
proxylösning för att snabba upp sin internetförbindelse till kunderna,
ej för att det behövs för att komma ut. Detta fungerar
tillfredsställande på ComHem och säkerligen på andra leverantörer också.

Pär Egevad
digitala informationstjänster
BIT
Malmö högskola

Egon Nilsson wrote:

> Till er som ansvarar för proxyserverlösningar för extern inloggning till
> IP-kontrollerade databaser.
>
> Hej!
>
> Vilka problem har ni uppmärksammat i sammanhanget beträffande:
>  > olika typer av Internet-abonnemang
>  > olika typer av bläddrare
>
> På Umeå universitetsbiblioteks hemsidor har jag hittat information om såna
> problem på två olika ställen - SE I SLUTET AV BREVET
>
>  >Problemet med Internet Explorer 6 har vi på Högskolan i Gävle också
> uppmärksammat.

> [...]

Pär Egevad; DIT; Bibliotek och IT; Hämtställe 74; Malmö högskola; 205 06
  MALMÖ.
Per Egevad; Academic Services;Hmtst 74; Malmo University; SE-205 06
MALMO; SWEDEN.

epost:  [log in to unmask]
telefon: 040-66 57 202 mobil: 0708--655 209  fax: 040-66 57 174

http://www.bit.mah.se