Tanzaniaskola/teater

Ann Martens <[log in to unmask]>

Thu, 28 Nov 2002 14:49:04 +0100

text/plain

Hej,
Jag har fått denna adress från jättegulliga Monica Simonsson på SR
bibliotek. Jag är kulturjournalist och har varit för Kulturradions räkning
i Bagamoyo, Tanzania. Där finns östafrikas och Tanzanias största teater
och också den enda kulturskola som finns i Tz: College of Arts. Teatern,
som är byggd med Sidapengar, brann i januari förra året och hela
biblioteket med den. Därför har jag tagit på mig uppgiften att sända dem
böcker från Sverige. Jag har fått några böcker för att skicka till fattiga
Tanzania av SRs bibliotek. Det är viktigt för dom med böcker på engelska
kring deras ämnen: teater, dans, scenteknik, film etc. Jag kommer att
skicka en låda med ihopsamlade böcker till dem med missionens sändningar
framåt vårkanten. Bl a har jag gjort ett upprop i Teaterförbundets tidning
Act för att samla ihop till min låda. Kanske finns det fler bibliotek och
snälla bibliotekarier som har gamla böcker som inte behövs eller dubletter
av någon anledning. Jag kan komma och hämta om det är i stockholmstrakten.
Annars är min adress: Ann Mårtens, Lagerbielkes väg 3, 125 30 Älvsjö. tel:
08/ 647 56 16.

Hör av er!

Hej och hälsningar från Ann Mårtens