Ang: Länkning till olagliga sidor på Internet

Göril Thyresson <[log in to unmask]>

Thu, 7 Nov 2002 16:55:18 +0100

text/plain

Man borde kolla NJA - tror mig ha läst om ett mål, där "länkaren" blev
frikänd.

Göril thyresson, Alléskolans bibliotek

Jag har en låntagare som undrar ifall det är lagligt att på
sin hemsida ha länkar till sidor som innehåller olagligt material
(t.ex piratkopierade filmer). Jag har tagit en snabb
koll i Rixlex på sökord som hemsida och internet men inte hittat
någon lag som reglerar denna "verksamhet". Är det någon som
stött på denna fråga tidigare ?

           Ulf Tegnander, Norrevångsskolans bibliotek i Eslöv