Subject: Länkning till olagliga sidor på Internet
From: Ulf Tegnander <[log in to unmask]>
Date:Tue, 15 Oct 2002 08:52:01 +0200

Jag har en låntagare som undrar ifall det är lagligt att på
sin hemsida ha länkar till sidor som innehåller olagligt material
(t.ex piratkopierade filmer). Jag har tagit en snabb
koll i Rixlex på sökord som hemsida och internet men inte hittat
någon lag som reglerar denna "verksamhet". Är det någon som
stött på denna fråga tidigare ?

           Ulf Tegnander, Norrevångsskolans bibliotek i Eslöv