Subject: Re: Ang. SeniorSurf
From: Johan Mälson <[log in to unmask]>
Date:Wed, 16 Oct 2002 12:40:42 +0200

Hej Katarina,

Nä, hotmail är väl inte att rekommendera som du
skriver. Använder det nästan aldrig själv, eftersom
jag tycker att det har mer nackdelar än fördelar (fast
jag har som sagt en hotmail-adress)

Det två jag använder är www.home.se och denna
yahoo-adress.

Home är mkt seriösa o bra och jag har använt dem sedan
90-talet. Mkt lite problem. Det som är bra är att de
både är webbaserade och går att installera på klient
(exvis Outlook express). Jag sköter all icke
jobb-relaterad epost på home-adressen

Yahoo kör jag för de distributionslistor jag är med i
(läs Biblist) för att inte få alltför mkt epost i
homes inbox.

Min rekommendation är alltså Home (eftersom deras
portal är något "seriösare" än Yahoo).

Men om man bara är ute efter en bra webbaserad epost
är nog Yahoo att föredra, eftersom de har mkt bättre
webb-funktioner än home. Dessutom har de spamfilter
(något jag inte lyckats hitta hos Home.se)

Mvh
Johan Mälson

PS Den som har flest mailadresser när han dör vinner!
:-D DS

 --- Katarina_Hjortsäter
<[log in to unmask]> skrev: > Hej!

> I går var det dagen för senoirsurf. De flesta nya
> användare av Internet är
> intresserade av att skaffa ett e-postkonto för att
> kunna hålla kontakt med
> nära och kära. Jag har fått intrycket av att
> bibliotekarier s a s
> rekommenderar Hotmail och liknande, kanske p g a att
> man helt enkelt inte
> känner till andra webbplatser med den här
> möjligheten. Jag skulle därför
> vilja få tips om portaler och webbplatser där man
> kan skaffa sig ett konto
> som också har s k seniorer som målgrupp. Jag
> [...]

Gratis e-mail resten av livet på www.yahoo.se/mail
Busenkelt!