Subject: Ang. SeniorSurf
From: Katarina Hjortsäter <[log in to unmask]>
Date:Wed, 16 Oct 2002 11:22:09 +0200

I går var det dagen för senoirsurf. De flesta nya användare av Internet är
intresserade av att skaffa ett e-postkonto för att kunna hålla kontakt med
nära och kära. Jag har fått intrycket av att bibliotekarier s a s
rekommenderar Hotmail och liknande, kanske p g a att man helt enkelt inte
känner till andra webbplatser med den här möjligheten. Jag skulle därför
vilja få tips om portaler och webbplatser där man kan skaffa sig ett konto
som också har s k seniorer som målgrupp. Jag personligen anser att många av
de portaler som vanligtvis förekommer i de här sammanhangen oftast vänder
sig till yngre användare. (Dessutom drabbas just Hotmail-användare av spam,
gärna av pornografisk karaktär, vilket man gärna vill undvika.)

Mvh
Katarina Hjortsäter, bibliotekarie

NORDISKA AFRIKAINSTITUTET
Box 1703