Subject: Lars Jansson bok "Mångkultur elelr välfärd "
From: Miguel Benito <[log in to unmask]>
Date:Fri, 11 Oct 2002 12:14:32 +0200

Jag hade lovat återkomma med en analys av den omdebatterade boken av
Lars Jansson "Mångkultur eller välfärd". Min ilska över boken var så
stor att den renderade 30 dagars viloläge, därav dröjsmålet.

Det är flera bibliotekarier som hört av sig med olika synpunkter. Jag
har också försökt lägga in dem i min analys.

Nu ligger i alla fall en redovisning över några av mina synpunkter på
sidan
http://www.immi.se/rasism

Texten är inte helt bearbetad med hänsyn till skrivfel, layout o.dyl.
utan den kommer att kompletteras undan för undan.

Trevlig helg.
För övrigt anser jag att Cart-er är en bra pristagare, liksom
Kert-ész.
(Delenda est non Cart-hago)

Miguel Benito
Högskolan i Borås