Subject: Re: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!
From: Emma Hermansson <[log in to unmask]>
Date:Thu, 10 Oct 2002 18:22:09 +0200

Jag ville in i det längsta inte ge mig in i den här debatten, men men. Om nu
FN till sist ger sitt stöd till ett krig så må så vara, men det råder
knappast något tvivel om vem som då har hetsat fram det. Att få igång
vapeninspektioner igen är givetvis bra och jag har svårt att tro att någon
vill ha kvar Saddam Hussein. Dock är krig något som tenderar att framförallt
drabba oskyldiga så frågan är väl om det är värt tiotusentals,
hundratusentals eller kanske till och med miljoner människors (givetvis
irakiers) liv. Inbillar sig någon förutom George Busharna (far och son) att
ett sådant krig för med sig en säkrare värld med färre terrorister?

För övrigt har jag svårt att se relevansen för detta ämne på den här listan,
men eftersom debatten redan är igång så vill jag också få mitt sagt.

Olof Berge-Kleber