Subject: Re: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!
From: Ola Hammarlund <[log in to unmask]>
Date:Wed, 9 Oct 2002 19:15:54 +0000

Jag framhärdar nog i att oavsett vad man anser i sakfrågan, så har den ingen
biblioteksanknytning. Jag uppfattar Biblist som ett forum för
biblioteksfrågor, vilket inte betyder att politiska frågor är bannlysta, men
att de bör röra frågor som berör oss som bibliotekarier, inte i vår egenskap
av politiskt engagerade medmänniskor, fredsvänner eller något annat.

Lägg gärna ut info om Librarians for peace på listan, men låt uppropet ligga
på deras hemsida.

>From: Lars Landin <[log in to unmask]>
>To: [log in to unmask]
>Subject: Re: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!
>Date: Wed, 9 Oct 2002 10:50:30 +0200
>
>Hej!
>För det första: varför skulle inte politik höra hemma just på denna lista?
>På
>Biblist diskuteras allt möjligt med mer eller mindre tydlig
>biblioteksanknytning. Många informationsfrågor har dessutom på olika sätt
>mer
>eller mindre stark politisk anknytning.
> [...]

M.v.h.
Ola Hammarlund
Gillerbacken 49
124 64  Bandhagen
Tel. 08-87 71 04, 070-40 86 196
"I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him."
Booker T. Washington

Med MSN Foto kan du enkelt dela med dig av dina fotografier och beställa
kopior: http://photos.msn.se