Subject: Re: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!
From: Lars Landin <[log in to unmask]>
Date:Wed, 9 Oct 2002 10:50:30 +0200

För det första: varför skulle inte politik höra hemma just på denna lista? På
Biblist diskuteras allt möjligt med mer eller mindre tydlig
biblioteksanknytning. Många informationsfrågor har dessutom på olika sätt mer
eller mindre stark politisk anknytning.
För det andra: det här uppropet handlar ju om just bibliotekariers engagemang
mot ett imperialistiskt anfallskrig där det verkliga syftet är att säkra
energitillgångar oavsett hur många oskyldiga civila som kommer att drabbas.
Skulle det verkligen inte vara något för just bibliotekarier att diskutera?
Mvh Lars Landin, Örebro UB