Subject: Re: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!
From: Ola Hammarlund <[log in to unmask]>
Date:Tue, 8 Oct 2002 19:11:30 +0000

Vare sig man anser att uppropet i fråga gynnar Saddam Hussein och hans regim
eller inte, bör vi väl kunna komma överens om att det är ett politiskt
inlägg som inte direkt berör biblioteksfrågor, och som sådant knappast hör
hemma på Biblist.

>From: Gustaf Källvik <[log in to unmask]>

>Nämen snälla nån! Det här rörde sig väl inte om att stödja ickedemokratiska
>regimer? Det handlar om att agera mot krig.
>
>Jösses!
>
>/Gustaf Källvik

>Även med hänsyn taget till den yrkesgrupp som meddelandet riktar sig till,
>så misslyckas jag totalt med att se vad den här sortens otvetydligt
>politiskt färgade budskap har på Biblist att göra.
>
>Det står naturligtvis var och en fritt att, direkt eller indirekt, ge sitt
>stöd åt ickedemokratiska regimer men det finns dock gott om utrymme att
> [...]

M.v.h.
Ola Hammarlund
Gillerbacken 49
124 64  Bandhagen
Tel. 08-87 71 04, 070-40 86 196
"I will permit no man to narrow and degrade my soul by making me hate him."
Booker T. Washington