Re: SV: Ang: Re: More anti-war signatures needed immediately!

Thomas Erlandsson <[log in to unmask]>

Wed, 9 Oct 2002 14:00:59 +0200

text/plain

Naturligtvis skall man kunna föra viktiga
politiska diskussioner på Biblist. Och den
här frågan är en sådan (till skillnad från den
nonsens som ofta skrivs och detta med oändliga
"replies").Även jag tycker att det är viktigt att
protestera mot ännu ett USA-krig
efter Afghanistan. 10.000-tals döda där och
det lär inte bli färre i Irak (jmf.drygt 3000 i New York-
och detta har det talats om i stort sett varje dag
under ett års tid) . Och som någon skrev:det är
kriget och dödandet vi är emot, oavsett den politik
som förs i Irak. Och som sagt, USA (Bush med anhang)
kan tala hur mycket som helst om att det är Saddam
och talibaner man vill åt - egentligan är det oljan, natur-
ligtvis!
Jag kände heller inte till "Librarians for peace" - bra!

Hur når man denna förening?

/Thomas Erlandsson/KTHB