SV: skönlitterära sjukdomar

"Heljedal, Susanne" <[log in to unmask]>

Fri, 14 Jun 2002 13:25:17 +0200

text/plain

Det finns verkligen hur mycket som helst om olika sjukdomar.
Några exempel är
Westerholm: Fångad i flykten --om hiv
Tuft: Möte med döden mitt i livet --om bröstcancer
Havekamp: Kärleken kommer hinkvis -- om anorexia
Dahlberg: I himlen får jag äta ---om anorexia
Wolfromm: Brevet till Diane --- om polio
Haikola: Vidare - trots allt ---om blodsjukdomar
Fellenius: Den vita tigern ---dagboksanteckningar från dotterns cancer
Kjellberg, Nyström, Svensson: Att aldrig ge upp --tre tjejers olika cancerupplevelser
Wirén: Kämparnas konung ---en mor skriver om sonen som fick cancer och dog när han var 3 år
Hocken: Emma och jag --berättelsen om en ung flickas seger över sin blindhet

Susanne Heljedal
Kullbergska sjukhusbiblioteket
Katrineholm