SV: bXcker om studenter

Eva Larson <[log in to unmask]>

Mon, 3 Jun 2002 11:42:25 +0200

text/plain

        Hagg Goran, Det automatiska paradiset. Som tyvarr ar ganska gammal....1979.....men kanske nagot av intresse i alla fall..Eva L

-----Ursprungligt meddelande-----
Fran: Magnus Xberg [SMTP:[log in to unmask]]
Skickat: den 31 maj 2002 19:33
Till: [log in to unmask]
Amne: bXcker om studenter

Jag ar doktorand i etnologi och plitar pa en avhandling om lararstudenter.
Ar det nagon av alla er fortraffliga bibliotekarier och informationsvetare
som kanner till om det finns skonlitterara bocker om hur det ar att vara
lararstudent, eller om hogskolestudenter i allmanhet? Handlingens tid och
plats ar inte av avgorande betydelse, men gladast blir jag for tips pa
bocker som ar av sent datum och som utspelar sig i Sverige.
Forskare bor naturligtvis finna sin egen information, men skonlitteratur ar
ju inte alltid djupindexerad...

Trevlig sommar!
Magnus Aberg, doktorand
Etnologiska institutionen