Subject: böcker om studenter
From: Magnus Åberg <[log in to unmask]>
Date:Fri, 31 May 2002 19:33:05 +0200

Jag är doktorand i etnologi och plitar på en avhandling om lärarstudenter.
Är det någon av alla er förträffliga bibliotekarier och informationsvetare
som känner till om det finns skönlitterära böcker om hur det är att vara
lärarstudent, eller om högskolestudenter i allmänhet? Handlingens tid och
plats är inte av avgörande betydelse, men gladast blir jag för tips på
böcker som är av sent datum och som utspelar sig i Sverige.
Forskare bör naturligtvis finna sin egen information, men skönlitteratur är
ju inte alltid djupindexerad...

Trevlig sommar!
Magnus Åberg, doktorand
Etnologiska institutionen