Subject: Poänggivande kurs i informationssökning
From: [log in to unmask]
Date:Thu, 30 May 2002 10:30:09 +0200

Bästa listläsare

Jag och mina kolleger håller för närvarande på och planerar för en
poänggivande kurs i informationssökning och informationshantering. Tanken
är att den ska omfatta en poäng och vara obligatorisk för alla studenter
som läser på program. I vår nuvarande metod har vi alltid utgått ifrån den
viktiga pedagogiska aspekten att all undervisning ska vara
situationsanpassad. En poänggivande kurs kan komma att ställa formkrav som
kan leda till en viss inflexibilitet i det avseendet. Eller resa frågor
som t ex: kan kursen se olika ut beroende på vilket program den ges för?
etc etc. Vi har därför tänkt besöka högskolor och universitet som ger den
här typen av kurser för att därigenom få del av deras erfarenheter. Min
fråga till listan är om någon kan  tipsa oss om platser vi skulle kunna
besöka.

Vänliga hälsningar
Kent Pettersson
Bibliotekarie/Librarian