Subject: Katalogisering - Internetsidor
From: Ingrid Bergenudd <[log in to unmask]>
Date:Fri, 31 May 2002 15:50:17 +0200

Har för mig att jag har läst på listan tidigare att det ej är tillåtet att
katalogisera  och låna ut/kopiera till låntagare material som man hämtat på
nätet. T.ex. skrifter som finns att hämta i pdf-format eller vanliga
hemsidor. Hittar det ej i listarkivet - skulle därför vara tacksam för
besked från "någon som vet". Får man t.ex. katalogisera (i offentlig
katalog)om man bara använder det som referensmaterial ?

                                Hälsningar
                                Ingrid Bergenudd

Ingrid Bergenudd
Bibliotekarie