Subject: REF Boktitel.
From: "Hansson, Johan" <[log in to unmask]>
Date:Wed, 10 Apr 2002 16:32:47 +0200

Jag undrar om någon på BIBLIST:are möjligen kan hjälpa mig med en boktitel
och författare till densamma.
Jag har redan prövat Handikat, Littinfo och även skickat ut frågan till
Boklistan utan resultat.

Bokens huvudperson är en bitter man som vill hämnas på en före detta lärare
som under skoltiden utsatte huvudpersonen för diverse pennalism.
Läraren är nu en hyllad samhällsmedborgare och ska åka i kortege genom
samhället. Då planerar huvudpersonen att ta ut sin hämnd. Han ligger
undangömd med ett gevär i en hög byggnad efter kortegevägen och tänker
skjuta läraren, boken tar en oväntad vändning och mannen ångrar sig i sista
stund.
En stor del av boken uppfylls av huvudpersonens planer inför brottet och för
att få ett vattentätt alibi inför det. Författaren är förmodligen svensk.

Mer än så har jag inte att gå på förhoppningsvis är det någon på listan som
känner igen boken.
Tack på förhand.

Hälsningar
Johan Hansson