Subject: Subito Library Service igen
From: Ulla Martins <[log in to unmask]>
Date:Tue, 9 Apr 2002 17:23:12 +0200

Vi är några som har funderat över regeln att varje bibliotek bara får ha
ett användarnummer i Subito Library Service. Hur skall man tolka
begreppet bibliotek - får varje filial ha sitt eget nummer eller måste en
hel organisation dela på ett?

Svaret är att varje filialbibliotek får ha ett nummer (jag citerar ur det
svar jag fick på min fråga till Subito: "wenn die einzelnen Bereiche
der Universitätsbibliothek eigene Standort haben, die eine eigene Adresse
und eigene Haeuser haben kann jeder Standort sich extra registrieren.")

Det är ju logiskt, eftersom systemet bygger på snabbhet och det således
gäller att få materialet till rätt adress så fort som möjligt. Å andra
sidan är det inte alltid som logiken segrar, men i det här fallet har
den glädjande nog gjort det.

Med vänliga hälsningar

Ulla Martins

Chalmers Tekniska Högskola      Chalmers University of Technology
Biblioteket / Kundtjänst        Library / Customer Service

412 96 Göteborg                 SE-412 96 GOTHENBURG
                                Sweden

tel.:031-772 37 62              tel.:+46 31 772 37 62
fax: 031-18 35 44               fax: +46 31 18 35 44