Subject: Re: Att fråga eller inte fråga, det är frågan!
From: Nicholas Haldosen <[log in to unmask]>
Date:Mon, 8 Apr 2002 19:21:42 +0200

Ett klart konstruktivt förslag, tycker jag. På den amerikanska listan Medlib, där trafiken är avsevärt mycket tätare än på Biblist, tillämpar man just det Richard föreslår. Det går då alldeles utmärkt att med ett e-postfilter automatiskt förpassa en stor del av det som inte intresserar en till skärpkorgen. Samtidigt kan man undra om det verkligen är så behövligt med tanke på den trots allt jämförelsevis låga trafiken på Biblist... men så är jag förstås en av dem som gillar Biblistbruset där man stöter på alltifrån Morfar Ginko till Bernadottebibliotekets firande av Världsbokdagen.

Nicholas Haldosen
Karolinska institutets bibliotek