Subject: Att fråga eller inte fråga, det är frågan!
From: Richard Broman <[log in to unmask]>
Date:Mon, 8 Apr 2002 17:21:01 +0100

Hmm ... det är alltid med stor tvekan som jag nalkas surrande getingbon
men här är ändå en idé: Om en stor del av listans användare verkligen är
besvärade av referensfrågor, och om vi inte vill starta separata listor,
kan vi ju börja med att förse referensfrågorna med någon tydlig indikator
i titeln, ex "REF?". Väljer vi en distinkt kod så kan ju de som önskar
göra en inställning i sina e-posthanterare som automatiskt sorterar
ref-frågorna antingen i separata mappar för särskilt intresse, eller
hivar dem direkt i "runda arkivet".

Personligen trivs jag med referensfrågor och skulle uppskatta om jag
snabbt kunde urskilja *andra* kategorier av meddelanden: platsannonser,
och alla inbjudningar till kurser och konferenser (samt alla automatiska
meddelanden av typen "jag är inte på mitt kontor...", men det är väl en
fåfäng dröm).

Hoppas jag inte i okunskap har upprepat någon annans idé.

Richard Broman, Lerum