Subject: SV: Uttryck?
From: "Huss Eva (NTS)" <[log in to unmask]>
Date:Wed, 3 Apr 2002 11:04:50 +0200

Hej Åsa!

Jag antar att du har kollat SAOB, http://g3.spraakdata.gu.se/saob/index.html
Det leder en liten bit på väg till en bok:

Förkortning: beskpill. Verk: ÖSTLUND [KR] Cheyney BeskPill. = Cheyney, P,
Beska piller, Mr Caution. Övers. Sthm 1959. Sökord: [Inga sökord] Källa:
Källförteckning, suppl. 1. 1975 (G. Starfelt-Brown)

Kanske kan denna källa vara nåt?

Med vänliga hälsningar

Eva Huss

Norrtälje Sjukhusbibliotek

Hälsa pappa och mamma, det var nog några år sedan jag såg dig!

This message has been scanned by F-Secure Anti-Virus for Microsoft Exchange.