Subject: Re: Skönlitteratur om teddybjörnar
From: Mathematics Library <[log in to unmask]>
Date:Wed, 24 Apr 2002 11:28:03 +0000

Här är en klassiker som först kom ut på engelska på 20-talet,
den handlar om hur nallar och andra kramdjur inte blir
levande förrän de har blivit älskade av ett barn.

Sammetskaninen eller Hur leksaker får liv / Margery Williams;
illustrerad av William Nicholson;
översatt av Brita af Geijerstam
Första svenska upplaga 1984
ort/förlag Manus ISBN 91-86216-29-5