XML på bibliotek - inventering

Olle Malm <[log in to unmask]>

Tue, 2 Apr 2002 13:30:12 +0200

text/plain

//Gör inte reply på detta utan sänd ditt svar till nedanstående e-adress!

Hej!

Jag ingår i en grupp inom riksdagen som har ambitionen att göra en
inventering av användningen av xml i Sverige, främst vid myndigheter.

Riksdagen kommer att bli en stor användare av xml i och med det nya
ärendehanteringssystemet som nu håller på att utvecklas. (Här på biblioteket
har jag utvecklat vår nyförvärvslista med xml "i botten")

Alltså - hör av dig om du känner till xml-tillämningar eller tipsa om
personer att kontakta. Svara hellre snabbt än utförligt.

/hälsningar Olle Malm
Riksdagsbiblioteket

   SVERIGES ENKLASTE E-POSTADRESS! - http://www.sverige.nu
   SVERIGES NYA ADRESSREGISTER! - http://www.adress.nu