Re: SV: Egen lista för referensfrågor

A J <[log in to unmask]>

Mon, 8 Apr 2002 10:56:26 +0200

text/plain

Hej igen

Att jag inte tänkte på Biblist-arkivet, det var ett konstruktivt förslag.
Förmodligen missar man väl något genom att inte hålla sig lika uppdaterad,
men det kanske det kan vara värt. Jag skall noga överväga förslaget.

Boklistan som alternativ till referensfrågor på Biblist låter också som en
fullträff. Det finns en poäng jag glömde nämna i mitt tidigare resonemang.
Om man delar upp listorna innehållsligt, kan man göra uppehåll i någon av
dem vid hög belastning. Jag skulle med glädje delta i Boklistan, när mitt
schema så tillåter. Att andra listor för en tynande tillvaro skulle kunna
förklaras med att allt material som kunde riktats till dem istället går till
Biblist.
Missuppfatta mig inte, jag är inte emot kunskapsutbyte via listor såsom
Biblist. Det är formerna för utbytet jag (och andra före mig) vill
problematisera, inte innehållet som sådant.

Å andra sidan kanske jag borde tänka över mitt yrkesval istället för att
sitta här och fabulera.

Hälsningar Anders