Subject: Re: SV: Dikt
From: Rune Eckeskog <[log in to unmask]>
Date:Thu, 4 Oct 2001 10:36:27 +0200

Jag har bara hört den som en sk predikanthistoria. Ett litet barn går på en
havsstrand och kastar tillbaka ilandspolade sjöstjärnor. En vuxen säger att
det är fullständigt meningslöst att göra det eftersom det är så oerhört
många. Men, säger barnet, det är inte meningslöst för den här och kastar en
sjöstjärna tillbaka till havet.
Ni skulle bara veta vad en god predikant kan göra av detta.
Rune Eckeskog
Umeå UB