Fel kandidat "vann" Nobelpriset?

Annika Eriksson <[log in to unmask]>

Fri, 13 Oct 2000 08:16:58 +0200

text/plain

Kan inte alla med åsikter i frågan skicka dessa till kvällstidningarnas insändarsidor i stället?
"BIBLIST har till syfte att vara ett forum för nyheter ..."
Detta ständigt återkommande krav på att Astrid Lindgren bör få (minst) ett Nobelpris har väl alla hört till leda?

Hälsningar
Annika Eriksson
Vitterhetsakademiens bibliotek

PS. Jag har inte hört talas om någon av de tre som fick dela på priset i fysik i år. Men detta klagomål inklusive namnet på den fysiker jag tycker är bäst och mest berömd skickar jag någon annanstans och inte till BIBLIST. DS.

Annika Eriksson
Vitterhetsakademiens bibliotek
Box 5405
114 84 Stockholm